Edycja 2015/2016

 Tworzymy gry dydaktyczne według własnego scenariusza
https://scratch.mit.edu/projects/108348074/#fullscreen

 
https://scratch.mit.edu/projects/109354092/#fullscreen 

https://scratch.mit.edu/projects/109320605/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/107362241/#fullscreen


Tworzymy grę wykorzystującą klonowanie
https://scratch.mit.edu/projects/110268966/#fullscreen
 

https://scratch.mit.edu/projects/110275380/#fullscreen


1 czerwca - Dzień Dziecka.
https://scratch.mit.edu/projects/111221309/#fullscreen






https://scratch.mit.edu/projects/111214767/#fullscreen

Tworzymy grę:  Znam ptaki, ssaki, owady.
https://scratch.mit.edu/projects/81549218/#fullscreen


https://scratch.mit.edu/projects/108514922/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/108347777/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/108341181/#fullscreen

Tworzymy grę, w której duszek sterowany jest  strzałkami

Uczniowie tworzyli grę, w której duszek sterowany był strzałkami. Zadaniem duszka było złapanie piłeczki, która porusza się losowo po scenie. Gdy duszek dotknie piłeczkę , zdobywa punkt.  
 

https://scratch.mit.edu/projects/105645796/#fullscreen




https://scratch.mit.edu/projects/107366951/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/107367125/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/107366136/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/107366079/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/107368680/#fullscreen

Tworzymy multimedialne kartki wielkanocne
https://scratch.mit.edu/projects/100308343/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/103731137/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/101874325/#fullscreen


https://scratch.mit.edu/projects/101874523/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/102203044/#fullscreen




https://scratch.mit.edu/projects/105567756/#fullscreen

Tworzymy quizy


Uczniowie na zajęciach tworzyli quizy, które potrafili zaimplementować w środowisku Scratch. Do tworzenia testów uczniowie wykorzystali instrukcję warunkową, tworzyli zmienną.
https://scratch.mit.edu/projects/106743975/#fullscreen
https://scratch.mit.edu/projects/96691879/#fullscreen

 https://scratch.mit.edu/projects/106533704/#fullscreen
https://scratch.mit.edu/projects/106552046/#fullscreen

Godzina Kodowania - 11 grudnia 2015 r.
Na zajęciach komputerowych na stronie code.org – Minecraft.
 


Godzina Kodowania - 10 grudnia 2015 r.

Godzina Kodowania w Szkole Podstawowej nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie - na dwugodzinnych zajęciach uczniowie klas IV i V (uczestnicy koła) tworzyli multimedialne kartki świąteczne. Do projektu kartki uczniowie wykorzystali własne rysunki. 


Nacobezu:
Potrafię wykorzystać poznane na Warsztatach Mikołajkowych  polecenia.
Potrafię zaprojektować własne tło i duszka.
Potrafię opracować scenariusz własnej kartki.









Prace uczniów klas IV i V
https://scratch.mit.edu/projects/91935593/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91935511/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91748545/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91597037/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91597220/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92075046/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92073977/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92061313/

https://scratch.mit.edu/projects/92069154/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92056138/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92055802/

https://scratch.mit.edu/projects/92055156/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92052030/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92051990/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92051660/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92049244/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92051025/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91936039/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91910100/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92049209/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91839178/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92130575/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/93404276/#fullscreen

Warsztaty Mikołajkowe - 8 grudnia 2015 r.


8 grudnia 2015 r. w Szkole Podstawowej nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego odbyły się czterogodzinne Warsztaty Mikołajkowe dla uczniów, zorganizowane w ramach programu Koduj z Klasą. W warsztatach uczestniczyli uczniowie klas czwartych i piątych. Podczas zajęć uczyli się tworzyć kartki świąteczne, między innymi Mikołaj zbiera prezenty według scenariusza Koduj z klasą, a także inne powstałe na potrzeby warsztatów, główną atrakcją było dodawanie podkładu muzycznego – prostych kolęd do kartki. Wiedzę i umiejętności, które uczniowie zdobyli podczas zajęć warsztatowych wykorzystają do stworzenia kartki świątecznej według własnego scenariusza. 


https://scratch.mit.edu/projects/90365085/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/90368657/#fullscreen

A tak bawiliśmy się tworząc kartki:













https://scratch.mit.edu/projects/90598588/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/90606264/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/90606060/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/90588299/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/90335216/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91384957/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/91391109/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/92073218/

https://scratch.mit.edu/projects/92071724/

https://scratch.mit.edu/projects/92131379/#fullscreen

Tworzymy program "Suma liczb"
https://scratch.mit.edu/projects/106533456/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/106534573/#fullscreen
https://scratch.mit.edu/projects/88412669/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/88410006/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/88411859/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/88411803/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/88411580/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/88411538/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/88413856/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/88410006/#fullscreen
 
Tworzymy program do rysowania figur geometrycznych

Uczniowie na zajęciach tworzyli program do rysowania figur geometrycznych.Wszyscy poradzili sobie z tym zadaniem.

https://scratch.mit.edu/projects/87765563/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/87391808/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/88413742/#fullscreen


https://scratch.mit.edu/projects/106533960/#fullscreen

A tutaj jaką figurę narysuje kotek? Sprawdź!
https://scratch.mit.edu/projects/105428213/#fullscreen


Zadanie dodatkowe dla uczniów
wzorując się na przykładach zamieszczonych poniżej spróbujcie utworzyć własne wzory z figur geometrycznych:
 Koło z kwadratów  (obrót o 6 stopni w lewo)
https://scratch.mit.edu/projects/95703764/#fullscreen

 Koło z kwadratów  (obrót o 4 stopnie w lewo)

Uczestniczymy w Europejskim Tygodniu Kodowania

Zajęcia kodowania, które odbywają się w naszej szkole na zajęciach komputerowych zostały zgłoszone w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. 

http://events.codeweek.eu/view/10902/30-z-lublina-koduje/


Październik 2015 r. 

Projektujemy grę "Głodny rekin"

Klasy piąte, które w ubiegłym roku szkolnym  rozpoczęły swoją przygodę ze Scratch-em, tworzyły grę "Głodny rekin", w której główny bohater - "rekin" sterowany jest  wskaźnikiem myszy, a głoski pojawiają się wszystkie w określonym miejscu na początku gry. Nie zmieniają swojej pozycji. 
Zapraszam, spróbujcie zebrać wszystkie samogłoski, omijajcie spółgłoski. Za każdą zebraną samogłoskę otrzymacie jeden punkt. 
https://scratch.mit.edu/projects/79689254/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/79907080/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/87840784/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/89306423/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/89306451/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/89307873/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/90155143/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/89306710/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/90155293/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/89997065/#fullscreen

Rekin sterowany strzałkami:

Na podstawie zbudowanego na lekcji skryptu spróbuj stworzyć podobną grę z liczbami parzystymi i nieparzystymi.

Wrzesień 2015 r. 


Zajęcia w klasach piątych rozpoczęliśmy od przypomnienia programu Scratch.
Uczniowie potrafią:
  • Dodać nowego duszka z biblioteki, tworzyć samodzielnie duszki w edytorze grafiki.
  • Konstruować proste skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza.
  • Kopiować skrypty dla innych duszków.
  • Dodawać i modyfikować tło sceny.
  • Zapisywać projekty w swoich folderach.
  • Modyfikować projekty i zamieszczać je w Studio:  Koduj z Klasą w 30.

https://scratch.mit.edu/projects/84413306/#fullscreen

https://scratch.mit.edu/projects/87371504/#fullscreen


https://scratch.mit.edu/projects/87758213/#fullscreen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz