Informatyka klasa 5




Temat 2: Programujemy w środowisku Scratch.
Nauczę się tworzyć program, w którym wykorzystam opcję rysowania pisakiem
Znam budowę okna Scratcha.
Wiem, na czym polega tworzenie programów.
Potrafię dodać i zmodyfikować duszka.
Potrafię sterować duszkiem, rysować pisakiem. 

Pamiętaj: Jeżeli chcesz, by duszek narysował coś na scenie, musisz użyć pisaka. W programie Scratch 3.0,  musisz wybrać rozszerzenie (w lewym dolnym rogu) a następnie zaznaczyć „Pióro”. Na początku programu należy dodać bloczek "Przyłóż pisak", polecenie to umożliwia rysowanie linii.
Zapoznaj się z materiałem zamieszczonym na stronie 80, 81, i 82  podręcznika do informatyki kl. 5 wydawnictwa Migra, której autorką jest p. Grażyna Koba,  a następnie  w Scratchu ułóż przykładowe skryptu (ćwiczenie 1. str. 81). Zapisz plik na swoim komputerze. Utwórz nowy projekt i wykonaj ćwiczenie 2 ze strony 81. Zapisz projekt na swoim komputerze. Następnie wykonaj ćwiczenie 3 ze strony 82. Zapisz projekt na swoim komputerze
Temat lekcji „Programujemy w środowisku Scratch..” do pobrania na stronie: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1643


Temat 1: Animacje w Scratchu.
:
Zaprojektuj multimedialną kartkę wielkanocną lub animację wiosenną. Do projektu kartki wykonaj własne rysunki. 
Kryteria sukcesu:
Potrafię wykorzystać poznane polecenia i konstrukcje języka Scratch.
Potrafię zaprojektować własne tło i duszka.
Potrafię opracować scenariusz własnej kartki.
Zachęcam do zainstalowania Scratcha na komputerze, a jeżeli uczniowie nie mają takiej możliwości to mogą skorzystać z edytora online i zapisać utworzony projekt na komputerze. (Jak to zrobić w zakładce http://kodujzklasaw30.blogspot.com/p/nauka-programowania-w-scratch-2020.html)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz